Чи безпечно вакцинувати дітей під час пандемії COVID-19?
Так. Потенційний контакт з інфекційним захворюванням не є протипоказанням для планової імунізації. Відповідно, пандемія COVID-19 не створює ризики, пов'язані із вакцинацією.
Сесії планової імунізації слід продовжувати наскільки це можливо. Проте, необхідно забезпечити дотримання стандартних заходів інфекційного контролю для того, щоб максимально знизити ризик передачі COVID-19 серед співробітників і відвідувачів установ.
Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) рекомендує проводити планову вакцинацію відповідно до Календаря щеплень навіть під час пандемії COVID-19. Особливо важливою є вакцинація дітей, які повинні отримати усі вакцини, передбачені Календарем щеплень під час народження та в перші два роки життя.
Ці вакцини можуть бути різними в різних країнах залежно від національних рекомендацій. Якщо імунізація була припинена, її необхідно відновити якомога швидше і надолужити щеплення.
Своєчасна вакцинація є надзвичайно важливою для того, щоб забезпечити надійний захист дітей від важких, загрозливих для життя інфекційних захворювань, а також для того, щоб уникнути накопичення нещеплених груп населення і потенційної втрати колективного імунітету.
Чи підвищує вакцинація ризик інфікування або розвитку захворювання COVID-19 у дитини?
Ні. Немає доказів того, що вакцинація підвищує ризик інфікування дитини COVID-19 або впливає на перебіг захворювання. Вакцинація проти одного захворювання не послаблює імунну відповідь людини на інше захворювання.
Ба більше, планова вакцинація дітей під час пандемії COVID-19 захистить їх від захворювань, яким запобігають за допомогою вакцинації. Дотримання належних заходів інфекційного контролю під час сесій імунізації дозволить звести до мінімуму потенційний ризик зараження дітей COVID-19.
Чи безпечно вакцинувати дитину під час інкубаційного періоду COVID-19?
Так. Вакцинація не створює ризики для людини, яка була в контакті з інфекційним хворим чи знаходиться в інкубаційному періоді. Це означає, що вакцинація не вплине на перебіг захворювання COVID-19 у дитини, яка могла бути інфікована, але не мала симптомів захворювання в момент вакцинації або у дитини, яка могла бути інфікована COVID-19 незабаром після вакцинації. Потенційне інфікування дитини COVID-19 також не вплине на безпеку або ефективність проведеної вакцинації.
Чи є зараження COVID-19 протипоказанням до вакцинації?
Хоча легкі симптоми захворювання: лихоманка та або кашель, які можуть спостерігатися також під час COVID-19, не є обов'язковим протипоказанням до вакцинації, надзвичайно важливим є те, щоб кожен, у кого тест на COVID-19 виявився позитивним, залишався ізольованим відповідно до національних рекомендацій. Це потрібно для того, щоб не допустити зараження інших і подальшого поширення вірусу SARS-CoV-2.
Чи існують специфічні вакцини, рекомендовані для медпрацівників в умовах COVID-19?
Наразі вакцини проти COVID-19 не існує. Станом на 11 квітня 2020 роки 6 вакцин-кандидатів проходять клінічні випробування. 77 інших вакцин-кандидатів знаходяться на стадії доклінічних досліджень. ВООЗ співпрацює з усіма зацікавленими сторонами для того, щоб як тільки з'явиться безпечна і ефективна вакцина проти COVID-19, забезпечити її справедливий розподіл і пріоритизацію. У час очікування такої вакцини, всі медичні працівники повинні переконатися, що вони щеплені проти інших інфекційних захворювань відповідно до національних рекомендацій, що є особливо важливим під час пандемії COVID-19.
Важливість вакцинування від COVID-19
COVID-19 – це інфекційне захворювання, викликане коронавірусом SARS-CoV-2.
Основними групами ризику тяжкого перебігу хвороби чи смерті
є літні люди, люди з хронічними захворюванням, медичні працівники. які працюють
із хворими на COVID-19.
Чим
небезпечна хвороба COVID-19?
Перебіг хвороби COVID-19 можуть супроводжуватись великою
кількістю ускладнень навіть призвести до
смерті.
Довгостроковим
наслідком перенесеної хвороби може стати так званий «постковідний
синдром»: надмірна втомлюваність,
слабкість, когнітивні розлади, порушення дихання та ковтання, стійкий кашель та
психологічні проблеми.
Чому
важливо вакцинуватися проти COVID-19?
Вакцинування допоможе
сформувати імунітет до вірусу, що захистить вас від інфікування чи важкого
перебігу хвороби.
Вакцинація від COVID-19 допоможе вам виробити імунітет
до вірусу. Після введення вакцини організм певним чином формує імунну
відповідь, яка захистить від важкого перебігу та ускладнень від хвороби.
Після щеплення необхідно і далі дотримуватись
профілактичних заходів і правил респіраторної гігієни:
·
Мийте руки з милом або засобом для дезінфекції рук, який містить
щонайменше 70% спирту
·
Дотримуйтеся дистанції з людьми
принаймні 1,5 м
·
Уникайте скупчень людей і закритих
приміщень з поганою вентиляцією
·
Якщо такої можливості немає, вдягніть
маску
·
Не торкайтеся очей, носа і рота на
вулиці, в транспорті або в магазині
·
Кашляйте та чхайте в згин ліктя або
прикривайте рот і ніс серветку, яку відразу ж викидайте.
Моніторинг
дотримання протиепідемічних заходів у ЗДО №20
Головним спеціалістом
відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства
Бердянського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби у
Запорізькій області Захаренко В.С. 12.02.2021 року було здійснено моніторинг
щодо дотримання протиепідемічних заходів у ЗДО № 20 на період карантину у зв’язку
з поширенням коронавірусної хвороби (COVID -19). Порушень у
закладі дошкільної освіти не зафіксовано.
Час | Пункти розпорядку | Поради |
7:30-8:00 | Підйом, ранковий туалет, ранкова гімнастика разом з батьками | Учіть дитину дотримуватись особистої гігієни, вмиватися, чистити зуби, мити руки з милом, користуватися індивідуальним рушником.Привчайте до виконання простих вправ на різні групи м’язів. Наприклад, включайте до ранкової гімнастики легкий біг та стрибки — це сприяє розгальмуванню нервової системи після сну, формуванню правильної постави, викликає позитивні емоції тощо |
8:00-8:30 | Ігри | У ранковий час грайте з дитиною в ігри малої |
та середньої рухливості | ||
8:30-9:00 | Підготовка до сніданку, сніданок | Учіть дитину самостійно сідати на стілецьта вставати з нього, підсовувати стілець до столу;їсти охайно, не обливаючись; після їжі користуватися
серветкою
|
9:00-10:00 | Читання, ігри, слухання музики, малювання тощо | Читайте вірші, казки, оповідання, пропонуйте дитині розглядати ілюстрації та обговорювати їх, відповідати на запитання, співпереживати героям творів тощо.Удавайтеся до дидактичних ігор (пірамідки, втулки, шнурівки, будівельний матеріал тощо), учіть дитину класифікувати, серіювати, узагальнювати предмети за певними ознаками, складати з частин ціле тощо.Привчайте слухати пісні, розуміти зміст, знати назву пісні, співати спільно з вами тощо.
Учіть дитину малювати предмети та явища навколишньої дійсності, використовуючи фарби, олівці, фломастери; розрізняти і називати кольори тощо.
Чергуйте різні види діяльності
|
10:00-12:30 ] | Підготовка допрогулянки,прогулянка | Учіть дитину самостійно одягатися. Надягати колготи, штани, шапку, взуватися, знімати та складати одяг у відповідному місці.Під час прогулянки грайте з дитиною в ігри різної рухливості (великої, середньої, малої), спостерігайте разом за природою, заохочуйте дитину до самостійної рухової діяльності |
Час | Пункти розпорядку | Поради |
12:30-13:10 | Підготовка до обіду, обід | Вводьте до раціону дитини тверду їжу, вчіть їсти шматочки хліба і заїдати їх рідкою їжею (суп, борщ тощо), самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки |
13:10-15:10 | Підготовка до сну, сон | Розкажіть дитині казку або заспівайте колискову, що заспокійливо впливає на дитину та сприяє розслабленню нервової системи і спокійному сну |
15:10-15:30 | Підйом, оздоровчі процедури | Проведіть для дитини комплекс гімнастичних вправ на різні групи м’язів та вправи для формування стопи і постави, для загального зміцнення |
15:30-15:50 | Полуденок | Привчайте дитину до самообслуговування |
15:50-16:50 | Ігри | Грайте з дитиною у настільно-друковані дидактичні ігри — кубики, пазли тощо. Учіть складати картинки, послідовно відтворюючи події на них, поєднувати зображення за певними ознаками предметів тощо |
16:50-19:00 | Підготовка до прогулянки, прогулянка | Привчайте дитину до самостійності, розповідайте їй про здоровий спосіб життя.Обирайте ігри малої та середньої рухливості, надавайте дитині можливість самостійно гратися з іншими дітьми, спостерігати за навколишнім світом |
19:00-19:30 | Підготовка до вечері, вечеря | Нагадуйте дитині про важливість гігієнічних процедур та правил поведінки за столом |
19:30-20:30 | Спокійні ігриз батьками, читанняказок, перегляд
дитячого мультфільму,
бесіди
| Увечері перевагу надавайте спокійним іграм, перегляду дитячого мультфільму, читанню казок перед сном, спокійним бесідам з метою підтримання емоційного контакту з дитиною, дружніх взаємин тощо |
20:30-7:30 | Гігієнічні процедури, співання колискової, нічний сон | Привчайте дитину до особистої гігієни та гігієнічних процедур перед сном.Співайте колискову, щоб прискорити засинання дитини |
Призвичаївши дитину вдома до розпорядку дня,
подібного до розпорядку дня у дитячому садку, ви значно полегшите
процес її адаптації до нових умов. Приділіть, будь ласка, цьому питанню.
Поради сестри медичної з дієтхарчування щодо організації харчування дітей вдома
Немає коментарів:
Дописати коментар