Педагог соціальний
"17 лютого - день спонтанного
прояву Доброти"
Драматизація казки
"Вовк і семеро козенят"
На прикладі казки у дітей формується уявлення про правила безпечної поведінки вдома, про добро і зло, права і обов͑язки. У малечі викликає бажання спробувати себе в різних ролях.
Казка вчить-як на світі жить"
На прикладі яскаравих малюнків, за сюжетами відомих дитячих казок "Дюймовочка", "Червоний капелюшок", "Попелюшка","Колобок" педагог соціальний Рибченко К.О. з дітьми 5 та 6 року життя обговорили та закріпили такі питання як "Право на життя" та як його треба цінувати.
ВСЕУКРАЇНСЬКА АКЦІЯ " 16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА"
З 25 листопада по 10 грудня у рамках Всеукраїнської акції " 16 днів проти насильства" спеціалістами психологічної служби ЗДО № 20 Кістімовою О.В. та педагогом соціальним Рибченко К.О. були проведені наступні заходи.
- "круглий стіл" для педагогів "Як протидіяти булінгу в дитячому середовищі";
- обговорнення освітніх ситуацій з дітьми груп 5 та 6 року життя на тему "Тут мене не торкайся" та "Історія про КІКО та його подружку РУКУ";
- ознайомлення педагогів з методичним посібником "Навчіть дитину захищатися";
- інформування педагогів та батьків про джерела інформації щодо телефонів гарячих ліній у випадку насилля та порад "Батьківство в цифрову епоху".
Метою цих заходів насильства було привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.
З 25 листопада по 10 грудня у рамках Всеукраїнської акції " 16 днів проти насильства" спеціалістами психологічної служби ЗДО № 20 Кістімовою О.В. та педагогом соціальним Рибченко К.О. були проведені наступні заходи.
- "круглий стіл" для педагогів "Як протидіяти булінгу в дитячому середовищі";
- обговорнення освітніх ситуацій з дітьми груп 5 та 6 року життя на тему "Тут мене не торкайся" та "Історія про КІКО та його подружку РУКУ";
- ознайомлення педагогів з методичним посібником "Навчіть дитину захищатися";
- інформування педагогів та батьків про джерела інформації щодо телефонів гарячих ліній у випадку насилля та порад "Батьківство в цифрову епоху".
Метою цих заходів насильства було привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.
"Круглий стіл" з педагогами
«Як протидіяти булінгу у дитячому середовищі».
"Круглий стіл" з педагогами
«Як протидіяти булінгу у дитячому середовищі».
09.12.2021р. в рамках Всеукраїнської кампанії «16 днів проти насилля» у ЗДО №20 спеціалісти психологічної служби закладу педагог соціальний К.О.Рибченко та практичний психолог О.В.Кістімова провели з педагогами «круглий стіл» «Як протидіяти булінгу у дитячому середовищі», який пройшов в онлайн форматі. Метою заходу було: актуалізувати знання педагогів щодо поняття булінгу, його видів та проявів у закладі освіти, уточнили алгоритм дій при його виявленні, формувати негативне ставлення до цього явища та розуміння неприпустимості проявів насильства та булінгу в освітньому середовищі.
20 ЛИСТОПАДА- ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ДИТИНИ
ВИХОВНИЙ ЗАХІД ПРИСВЯЧЕНИЙ ДНЮ ДОБРОТИ
13 листопада суспільство відзначало Всесвітній день доброти, а 15.11.2021р. у ЗДО №20 зі свого далекого королівства завітала Фея Добринка. Вона побувала в усіх групах дитячого садочка, бо хотіла пересвідчитися, чи справді діти тут добрі? Вони разом згадували добрі вчинки, які робили діти, перевіряли, чи всі знають що таке «добре», а що «погано», уточнили, як треба миритися, якщо раптом посварився з другом, та грали в інші цікаві ігри. У кінці зустрічі Фея Добринка пообіцяла виконати бажання дітей, які вони загадали. А підготували та провели цей виховний захід спеціалісти психологічної служби закладу – педагог соціальний К.О.Рибченко та практичний психолог О.В.Кістімова.
13 листопада суспільство відзначало Всесвітній день доброти, а 15.11.2021р. у ЗДО №20 зі свого далекого королівства завітала Фея Добринка. Вона побувала в усіх групах дитячого садочка, бо хотіла пересвідчитися, чи справді діти тут добрі? Вони разом згадували добрі вчинки, які робили діти, перевіряли, чи всі знають що таке «добре», а що «погано», уточнили, як треба миритися, якщо раптом посварився з другом, та грали в інші цікаві ігри. У кінці зустрічі Фея Добринка пообіцяла виконати бажання дітей, які вони загадали. А підготували та провели цей виховний захід спеціалісти психологічної служби закладу – педагог соціальний К.О.Рибченко та практичний психолог О.В.Кістімова.
УЧАСТЬ ПЕДАГОГА СОЦІАЛЬНОГО У ЗАХОДІ ДО МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ДІТЕЙ З ДИТЯЧИМ ЦЕРЕБРАЛЬНИМ ПАРАЛІЧЕМ До Міжнародного дня дітей з дитячим церебральним паралічем «Інклюзивно-ресурсний центр» Бердянської міської ради запросив працівників закладів дошкільної освіти прийняти участь у заході «Кінезіологічна казка», яку розробила вчитель-дефектолог ІРЦ Глущенко А.С. Метою заходу було ознайомлення з вправами спрямованими на корекцію моторного розвитку та формування міжпівкульної взаємодії у дітей з порушеннями опорно-рухового апарату раннього та дошкільного віку.
ЗАСІДАННЯ КОМАНДИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ООП.
В період з 04.10.2021 року по 08.10.2021 року у ЗДО № 20 "Червоний капелюшок" пройшли засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами інклюзивних груп 4 (2) р.ж, 5 (2) р.ж., 6 (1) р.ж. на яких були присутні запрошені спеціалісти з Бердянського інклюзивного ресурсного центру. На засіданнях було ухвалено індивідуальні програми розвитку дитини з ООП та обговорено спільні дії з визначення маршруту корекції.
ЗАСІДАННЯ КОМАНДИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ООП.
В період з 04.10.2021 року по 08.10.2021 року у ЗДО № 20 "Червоний капелюшок" пройшли засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами інклюзивних груп 4 (2) р.ж, 5 (2) р.ж., 6 (1) р.ж. на яких були присутні запрошені спеціалісти з Бердянського інклюзивного ресурсного центру. На засіданнях було ухвалено індивідуальні програми розвитку дитини з ООП та обговорено спільні дії з визначення маршруту корекції.
АНКЕТУВАННЯ БАТЬКІВ НОВОПРИБУЛИХ ДІТЕЙ
14.09.2021р. спеціалісти психологічної служби практичний психолог Кістімова О.В. та педагог соціальний Рибченко К.О.провели зустріч-знайомство з батьками новоприбулих дітей та запропонували їм заповнити анкети щодо розвитку їх малюків для здійснення ефективного психолого-педагогічного супроводу новачків у ЗДО.
«ПРАВА
ДИТИНИ»
Дитина буде поважати
права інших людей, якщо її права будуть поважати. Тож як реагує дитина на
порушення її прав?
1. Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими
(вона грубить, блазнює, б’ється, замикається в собі і т.д).
2. Її
турбує особиста безпека і любов до неї.
3. Вона
часто буває в поганому настрої.
Що батьки можуть
зробити для своєї дитини?
·
Пам’ятати
що дитина — це особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби,
які потрібно поважати.
·
Забезпечити її фізичну безпеку.
Впевнитись, що вона знає телефони 101,102,103,104, імена та телефони близьких
родичів, сусідів.
·
Навчити її казати «НІ», навчити
захищатися, вміти поводити себе безпечно.
·
Негайно припинити фізичну і словесну
агресію по відношенню до неї та до інших людей
·
Знайти час для щирої розмови з дитиною
кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями і думками.
·
Залучати дитину до створення сімейних
правил.
Коли порушуються права
дитини?
Ø Коли
немає безпеки для її життя та здоров’я.
Ø Коли
її потреби ігноруються.
Ø Коли
по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
Ø Коли
порушується недоторканість дитини.
Ø Коли
дитину ізолюють.
Ø Коли
дитину залякують.
Діти, права яких
порушуються, часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.
«Права кожної людини
закінчуються там, де починаються права іншої, тому кожна людина повинна поважати
права іншої».
ДОЛАЄМО
АГРЕСІЮ РАЗОМ
Спочатку поясніть
дитині, що кожна людина має право на прояв своїх почуттів та емоцій, головне–
навчитися керувати ними, а не бездумно й безконтрольно піддаватися їхньому
впливу.
Важливо вчитися самим і
навчити дітей не заганяти емоційне напруження всередину, а виражати його
адекватними, неруйнівними способами. Наприклад використовувати, «Мішечок для
криків», «Намалюй свою злість», «Салют» (рвати папір), «Бокс» (биття
боксерської груші, подушки і т. д.).
Допомагайте сину чи
доньці опановувати навички безконфліктної поведінки: аргументовано відстоювати
свою думку, виражати свої емоції прийнятними словами, інтонацією, діями. Якщо в
сім’ї не вдаються до методів «фізичного виховання», всебічно обговорюють гострі
ситуації й шукають компроміси, то дитина засвоює такий стиль поведінки як
позитивну життєву настанову.
Якщо в малюка
з’являються ознаки агресивної поведінки, слід насамперед проаналізувати, чи не
є вони проявами хвороби.
Якщо дитина вступила в
бійку, захищаючи від зазіхань інших малят свої іграшки, необхідно пояснити, що
діти зовсім не бажали їй нічого поганого. Їм просто хотілося побавитися разом з
таким вихованим хлопчиком (дівчинкою), у якого (ї) є чудові іграшки.
Якщо дитина говорить,
що хтось її скривдив і довелося дати відсіч, не треба сварити її. Якщо
«фізичні» заходи протидії були виправданими, необхідно визнати це. Малюкові
слід пояснити, що бажано не битися, а шукати інші способи. Але вимагати бути
зовсім пасивним не можна.
Якомога частіше ставте
дітям запитання: «Чого тобі хочеться? А як краще це зробити? Чому?
Для дитини немає
значення, яким способом привернути увагу дорослих – негативним чи позитивним.
Тому треба намагатися якомога частіше надавати взаємодії з дитиною позитивного
відтінку.
З агресивними дітьми
доцільно використовувати арттерапію, роботу з піском, глиною, малювання,
аплікацію, ориґамі, ігри з мильними бульбашками.
«ПРАВА ДИТИНИ»
Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважати. Тож як реагує дитина на порушення її прав?
1. Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими
(вона грубить, блазнює, б’ється, замикається в собі і т.д).
2. Її
турбує особиста безпека і любов до неї.
3. Вона
часто буває в поганому настрої.
Що батьки можуть
зробити для своєї дитини?
·
Пам’ятати
що дитина — це особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби,
які потрібно поважати.
·
Забезпечити її фізичну безпеку.
Впевнитись, що вона знає телефони 101,102,103,104, імена та телефони близьких
родичів, сусідів.
·
Навчити її казати «НІ», навчити
захищатися, вміти поводити себе безпечно.
·
Негайно припинити фізичну і словесну
агресію по відношенню до неї та до інших людей
·
Знайти час для щирої розмови з дитиною
кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями і думками.
·
Залучати дитину до створення сімейних
правил.
Коли порушуються права
дитини?
Ø Коли
немає безпеки для її життя та здоров’я.
Ø Коли
її потреби ігноруються.
Ø Коли
по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
Ø Коли
порушується недоторканість дитини.
Ø Коли
дитину ізолюють.
Ø Коли
дитину залякують.
Діти, права яких
порушуються, часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.
«Права кожної людини закінчуються там, де починаються права іншої, тому кожна людина повинна поважати права іншої».
ДОЛАЄМО
АГРЕСІЮ РАЗОМ
Спочатку поясніть
дитині, що кожна людина має право на прояв своїх почуттів та емоцій, головне–
навчитися керувати ними, а не бездумно й безконтрольно піддаватися їхньому
впливу.
Важливо вчитися самим і
навчити дітей не заганяти емоційне напруження всередину, а виражати його
адекватними, неруйнівними способами. Наприклад використовувати, «Мішечок для
криків», «Намалюй свою злість», «Салют» (рвати папір), «Бокс» (биття
боксерської груші, подушки і т. д.).
Допомагайте сину чи
доньці опановувати навички безконфліктної поведінки: аргументовано відстоювати
свою думку, виражати свої емоції прийнятними словами, інтонацією, діями. Якщо в
сім’ї не вдаються до методів «фізичного виховання», всебічно обговорюють гострі
ситуації й шукають компроміси, то дитина засвоює такий стиль поведінки як
позитивну життєву настанову.
Якщо в малюка
з’являються ознаки агресивної поведінки, слід насамперед проаналізувати, чи не
є вони проявами хвороби.
Якщо дитина вступила в
бійку, захищаючи від зазіхань інших малят свої іграшки, необхідно пояснити, що
діти зовсім не бажали їй нічого поганого. Їм просто хотілося побавитися разом з
таким вихованим хлопчиком (дівчинкою), у якого (ї) є чудові іграшки.
Якщо дитина говорить,
що хтось її скривдив і довелося дати відсіч, не треба сварити її. Якщо
«фізичні» заходи протидії були виправданими, необхідно визнати це. Малюкові
слід пояснити, що бажано не битися, а шукати інші способи. Але вимагати бути
зовсім пасивним не можна.
Якомога частіше ставте
дітям запитання: «Чого тобі хочеться? А як краще це зробити? Чому?
Для дитини немає
значення, яким способом привернути увагу дорослих – негативним чи позитивним.
Тому треба намагатися якомога частіше надавати взаємодії з дитиною позитивного
відтінку.
З агресивними дітьми
доцільно використовувати арттерапію, роботу з піском, глиною, малювання,
аплікацію, ориґамі, ігри з мильними бульбашками.
Поради батькам
"Як розвинути соціальни навички у дитини"
Соціальний навик № 1. Уміння
попросити: «Можна мені погратися з вами?»
Поспостерігайте разом з дитиною, як
граються інші діти. Ставте їй навідні запитання:«Як ти думаєш, для чого Саша
використовує кубики? Чи достатньо у нього кубиків, щоб він поділився ними з
тобою? Можливо, нам потрібно пошукати ще кубиків, щоб ти міг пограти з Сашею?».
Запропонуйте дитині погратися з кимось удвох. Для неї це буде простіше, ніж
вливатися у велику групу.
Соціальний навик № 2. Уміння вести
розмову
Хорошим способом розвинути у дитини даний
навик є приклад батьків і рольові ігри. Покажіть дитині, як правильно
спілкуватися, розмовляючи з нею якомога частіше. Запитуйте її думку з різних
приводів і проявляйте щирий інтерес до того, що вона говорить. Якщо її мова
занадто довга, обережно поверніть її до теми розмови. Грайте в ігри, у яких
кожен робить свій хід по черзі. Переконайтеся, що у дитини є можливості для
творчої гри. Ігри за сценарієм: «Давай уявимо, що ...» допоможуть їй бачити
різні ситуації з іншої точки зору.
Соціальний навик № 3. Розуміння
емоцій оточуючих
Перш за все навчіть дитину визначати
власні емоції: «У тебе на обличчі посмішка! Певно, ти відчуваєш себе щасливим»
або «Я бачу на твоєму обличчі сльози. Тобі сумно?» Після цього ви можете
запропонувати, як застосувати цей навик по відношенню до оточуючих: «Саша
здається розлюченим. Як ти думаєш, що трапилося?» Або «Як ти думаєш, що відчула
Аня, коли впала з гойдалки? Як ми можемо їй допомогти?»
Соціальний навик № 4. Впевненість у
собі
Тематичне заняття до Міжнародного Дня людей з інвалідністю
03.12.2020р. до Міжнародного Дня людей з інвалідністю у закладі пройшло тематичне заняття «Людина починається з добра» для вихованців групи старшого дошкільного віку, підготовлене практичним психологом О.В. Кістімовою та педагогом соціальним Д.Г. Зленською. Під час бесіди та перегляду тематичної презентації діти розширили свої знання про життя та проблеми людей з обмеженими фізичними можливостями. А ще діти прослухали легенду про Янгола Доброти, в якій йшлося про добро та милосердя – істинні цінності нашого життя. Переглянутий мультфільм про хлопчика, який відрізнявся від інших, сприяв формуванню у них толерантного ставлення до людей з особливими потребами, прояву почуття милосердя до них, вчив допомагати їм.
Проведення "ранкових зустрічей"
ДЕНЬ ДОБРОТИ У САДОЧКУ
«А доброта, як сонце на світанку –
Освітлює і зігріває все.
І цілий світ в прозорому серпанку
Тепло і добрість у собі несе».
Саме з такими словами 16.11.2020р. завітала Фея Доброти до дітей груп 6р.ж."Зірочка", 5(1)р.ж. "Ромашки" та 5(2)р.ж."Сонечко". Для того, щоб переконатися, що дошкільнята у «Червоному капелюшку» добрі та чемні, вона приготувала для них цікаві завдання. Діти їх виконували і закріпляли свої знання про добрі вчинки, дружні стосунки, способи вираження свого емоційного стану.
28.10.2020р. спеціалісти психологічної служби закладу взяли участь у жовтневій сесії професійної спільноти
практичних психологів
та педагогів соціальних освітніх закладів міста, яку
проводили фахівці Центру професійного розвитку в режимі онлайн на платформі ZOOM.
21.10.2020
року фахівці психологічної служби закладу практичний психолог Кістімова О.В. та
соціальний педагог Зленська Д.Г. з дітьми групи 6 р.ж. «Зірочки» вкотре провели ранкові
зустрічі, спрямовані на формування дружніх стосунків між дітьми, відчуття
належності до колективу та створення позитивної атмосфери у групі на весь день
перебування дітей у дитячому садку.
ПАМ’ЯТКА
ДЛЯ БАТЬКІВ: ЯК СЛІД СПІЛКУВАТИСЯ З ДИТИНОЮ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ
·
Не карайте дитину й не гнівайтеся на неї
за те, що вона плаче в момент розлуки з вами на порозі дошкільного закладу або
ще вдома при згадці про необхідність йти до дитячого садка. Пам’ятайте, що
дитина має право на таку реакцію. Водночас суворе нагадування дитині про те, що
вона «обіцяла не плакати», теж зовсім не ефективне. Тож ліпше ще раз нагадайте
їй, що ви невдовзі обов’язково заберете її додому.
· Не лякайте дитину дошкільним закладом,
використовуючи фрази на кшталт: «Ось будеш погано поводитися, знову до дитячого
садка підеш!». Місце, яким лякають, ніколи не стане для дитини ні улюбленим, ні
безпечним.
· Не відгукуйтеся негативно про
вихователів і дошкільний заклад загалом у присутності дитини. Це може навести
на думку, що дитячий садок – це нехороше місце, у якому працюють погані люди. У
такому разі тривожність дитини не зникне взагалі. Не обманюйте дитину,
кажучи, що ви прийдете дуже скоро, якщо насправді їй доведеться перебувати в
дошкільному закладі півдня чи навіть повний день. Нехай ліпше дитина знає, що
мама прийде нескоро, аніж марно чекатиме її цілий день. Адже в такому випадку
вона може втратити довіру до найближчої людини
Тематичне заняття до Міжнародного Дня людей з інвалідністю
Проведення "ранкових зустрічей"
ДЕНЬ ДОБРОТИ У САДОЧКУ
«А доброта, як сонце на світанку –
Освітлює і зігріває все.
І цілий світ в прозорому серпанку
Тепло і добрість у собі несе».
Саме з такими словами 16.11.2020р. завітала Фея Доброти до дітей груп 6р.ж."Зірочка", 5(1)р.ж. "Ромашки" та 5(2)р.ж."Сонечко". Для того, щоб переконатися, що дошкільнята у «Червоному капелюшку» добрі та чемні, вона приготувала для них цікаві завдання. Діти їх виконували і закріпляли свої знання про добрі вчинки, дружні стосунки, способи вираження свого емоційного стану.
28.10.2020р. спеціалісти психологічної служби закладу взяли участь у жовтневій сесії професійної спільноти
практичних психологів
та педагогів соціальних освітніх закладів міста, яку
проводили фахівці Центру професійного розвитку в режимі онлайн на платформі ZOOM.
21.10.2020 року фахівці психологічної служби закладу практичний психолог Кістімова О.В. та соціальний педагог Зленська Д.Г. з дітьми групи 6 р.ж. «Зірочки» вкотре провели ранкові зустрічі, спрямовані на формування дружніх стосунків між дітьми, відчуття належності до колективу та створення позитивної атмосфери у групі на весь день перебування дітей у дитячому садку.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ: ЯК СЛІД СПІЛКУВАТИСЯ З ДИТИНОЮ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ
·
Не карайте дитину й не гнівайтеся на неї
за те, що вона плаче в момент розлуки з вами на порозі дошкільного закладу або
ще вдома при згадці про необхідність йти до дитячого садка. Пам’ятайте, що
дитина має право на таку реакцію. Водночас суворе нагадування дитині про те, що
вона «обіцяла не плакати», теж зовсім не ефективне. Тож ліпше ще раз нагадайте
їй, що ви невдовзі обов’язково заберете її додому.
· Не лякайте дитину дошкільним закладом,
використовуючи фрази на кшталт: «Ось будеш погано поводитися, знову до дитячого
садка підеш!». Місце, яким лякають, ніколи не стане для дитини ні улюбленим, ні
безпечним.
· Не відгукуйтеся негативно про вихователів і дошкільний заклад загалом у присутності дитини. Це може навести на думку, що дитячий садок – це нехороше місце, у якому працюють погані люди. У такому разі тривожність дитини не зникне взагалі. Не обманюйте дитину, кажучи, що ви прийдете дуже скоро, якщо насправді їй доведеться перебувати в дошкільному закладі півдня чи навіть повний день. Нехай ліпше дитина знає, що мама прийде нескоро, аніж марно чекатиме її цілий день. Адже в такому випадку вона може втратити довіру до найближчої людини
Пам’ятка для батьків:
«ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ: ЯК НАВЧИТИ
БЕЗПЕЦІ У ВІРТУАЛЬНОМУ СВІТІ»
«ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ: ЯК НАВЧИТИ БЕЗПЕЦІ У ВІРТУАЛЬНОМУ СВІТІ»
1. Роз'ясніть дитині важливість захисту своєї та чужої конфіденційної
інформації:
·
не
можна викладати в інтернет інформацію про сім'ю та її фінансові справи, адреси проживання
та навчання, номери телефонів, кредитної картки та банківські дані;
·
нікому,
крім батьків, не можна називати власні паролі до інтернет-сервісів (навіть
найкращим друзям).
2. Навчіть дітей поводитися в інтернеті так само, як у реальному житті. У Всесвітній
Мережі дитина має поводитися ввічливо, не робити нічого, що може образити інших
людей або суперечить закону.
3. Віртуальний співрозмовник може видавати себе за іншого. Навчіть дитину
не надто довіряти незнайомим людям у Мережі. Дитина повинна знати, що не можна
призначати зустріч з віртуальними знайомими без дозволу батьків.
4. Поясніть дітям, що не все, що вони бачать в Інтернеті чи про що читають
– є правдою. Привчіть їх запитувати у вас, якщо вони в чомусь не впевнені.
5. Контролюйте роботу дітей в Інтернеті за допомогою сучасних програм. Вони
допоможуть відфільтровувати шкідливий вміст, визначити, на які сайти дитина
заходить та що вона на них робить.
6. Неважливо, чи ваша дитина є новачком у використанні Інтернет ресурсів,
чи є на даний момент досвідченим користувачем. Ви завжди маєте змогу допомогти
вашій дитині розібратися у розумному використанні Інтернет- ресурсів.
7. Якщо діти спілкуються в чатах, використовують програми миттєвого обміну
повідомленнями, грають в онлайн ігри чи використовують інші програми, що
потребують реєстраційного імені, допоможіть дитині вибрати програму і
переконайтесь, що вони не містять ніякої особової інформації.
8. Звертатися за порадою – необхідно. Повідомте дитині, що вона може
звернутися до Вас у будь-якій ситуації. Якщо в інтернеті (у повідомленні
електронної пошти, на сайті, форумі, чаті) щось не зрозуміло, хвилює або
загрожує, дитина завжди має звертатися по допомогу до Вас.
9. Коли маленькі діти починають вивчати мережу Інтернет, інші члени сім’ї повинні бути для них прикладом.
Немає коментарів:
Дописати коментар