Сторінка педагога соціального



Педагог соціальний

         Рибченко Катерина Олександрівна

 Спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії

Стаж роботи: 7 років

Життєве кредо:

З любов’ю до дітей,
З добротою до людей,
З повагою до суспільства

"17 лютого - день спонтанного 

прояву Доброти"

З метою нагадати про значення добра в нашому житті, важливість таких на перший погляд, елементарих речей,як подяка, посмішка, підтримка гарним словом і т.д., педагогом соціальним Рибченко К.О. 17.02.2022 року до Дня спонтанного прояву Доброти з вихованцями було проведене тематичне заняття. Діти закріпили знання про добрі вчинки та корисні справи, слухали читання віршів та прислів'я про доброту. Сьогодні дітлахи проявляли добрі наміри у свої діях, котрі повинна робити кожна людина.

ПРОВЕДЕННЯ ДІАГНОСТИКИ ПЕДАГОГОМ СОЦІАЛЬНИМ НА ВИЗНАЧЕННЯ СТУПЕНЯ ПОЗИТИВНОГО ТА НЕГАТИВНОГО ПСИХІЧНОГО СТАНУ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ.

Згідно річного плану роботи впродовж січня -лютого 2022 року педагог соціальний Рибченко К.О. з дітьми 6 (1) р.ж. та 6 (2) р.ж. провела дослідження за методикою "Паравозик" для визначення особловистей  загального емоційного стану дітей.     

 



Драматизація казки 
"Вовк і семеро козенят"

На занятті з правового виховання педагог соціальний Рибченко К.О. разом з вихованцями  старшої групи "Бджілки" продемонстрували казку "Вовк і семеро козенят", після якого разом з дітьми обговорили, які права порушив  вовк щодо козенят і чи правильно вчинили козенята, відчинивши двері , не переконашись, що то їх мама. 
На прикладі казки у дітей формується уявлення про правила безпечної поведінки вдома, про добро і зло, права і обов͑язки. У малечі викликає бажання спробувати себе в різних ролях.



 Казка вчить-як на світі жить"

На прикладі яскаравих малюнків, за сюжетами відомих дитячих казок "Дюймовочка", "Червоний капелюшок", "Попелюшка","Колобок"  педагог соціальний Рибченко К.О. з дітьми 5 та 6 року життя обговорили та закріпили такі питання як "Право на життя" та як його треба цінувати.





ВСЕУКРАЇНСЬКА АКЦІЯ " 16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА"

З 25 листопада по 10 грудня у рамках Всеукраїнської акції " 16 днів проти насильства" спеціалістами психологічної служби ЗДО № 20 Кістімовою О.В. та педагогом соціальним Рибченко К.О. були проведені наступні заходи.

- "круглий стіл" для педагогів "Як протидіяти булінгу в дитячому середовищі";

- обговорнення освітніх ситуацій з дітьми груп 5 та 6 року життя на тему "Тут мене не торкайся" та "Історія про КІКО та його подружку РУКУ";

- ознайомлення педагогів з методичним посібником "Навчіть дитину захищатися";

- інформування педагогів та батьків про джерела інформації щодо телефонів гарячих ліній у випадку насилля та порад "Батьківство в цифрову епоху".

Метою цих заходів насильства було привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.

"Круглий стіл" з педагогами 
«Як протидіяти булінгу у дитячому середовищі».

        09.12.2021р. в рамках Всеукраїнської кампанії «16 днів проти насилля» у ЗДО №20 спеціалісти психологічної служби закладу педагог соціальний К.О.Рибченко та практичний психолог О.В.Кістімова провели з педагогами «круглий стіл» «Як протидіяти булінгу у дитячому середовищі», який пройшов в онлайн форматі.
        Метою заходу було: актуалізувати знання педагогів щодо поняття булінгу, його видів та проявів у закладі освіти, уточнили алгоритм дій при його виявленні, формувати негативне ставлення до цього явища та розуміння неприпустимості проявів насильства та булінгу в освітньому середовищі.



20 ЛИСТОПАДА- ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ДИТИНИ

Щорічно 20 листопада відзначться всесвітній день дітей у річницю ухвалення Конвенції про права дитини. Головний принцип, який проголошує Конвенція - визначення дитини повноцінною і повноважною особистістю. Кожна дитина має право на освіту, здоров'я і належну медичну допомогу, на ім'я та громадянство, вона має право зростати в турботливому родинному середовищі й бути захищеною від жорстокості та насильства.

ВИХОВНИЙ ЗАХІД ПРИСВЯЧЕНИЙ ДНЮ ДОБРОТИ

13 листопада суспільство відзначало Всесвітній день доброти, а 15.11.2021р. у ЗДО №20 зі свого далекого королівства завітала Фея Добринка. Вона побувала в усіх групах дитячого садочка, бо хотіла пересвідчитися, чи справді діти тут добрі? Вони разом згадували добрі вчинки, які робили діти, перевіряли, чи всі знають що таке «добре», а що «погано», уточнили, як треба миритися, якщо раптом посварився з другом, та грали в інші цікаві ігри. У кінці зустрічі Фея Добринка пообіцяла виконати бажання дітей, які вони загадали. А підготували та провели цей виховний захід  спеціалісти психологічної служби закладу – педагог соціальний К.О.Рибченко та практичний психолог О.В.Кістімова.


УЧАСТЬ ПЕДАГОГА СОЦІАЛЬНОГО  У ЗАХОДІ 
ДО МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ДІТЕЙ З ДИТЯЧИМ ЦЕРЕБРАЛЬНИМ ПАРАЛІЧЕМ
    До Міжнародного дня дітей з дитячим церебральним паралічем «Інклюзивно-ресурсний центр» Бердянської міської ради запросив працівників закладів дошкільної освіти прийняти участь у заході «Кінезіологічна казка», яку розробила вчитель-дефектолог ІРЦ Глущенко А.С.
    Метою заходу було ознайомлення з вправами спрямованими на корекцію моторного розвитку та формування міжпівкульної взаємодії у дітей з порушеннями опорно-рухового апарату раннього та дошкільного віку.


ЗАСІДАННЯ КОМАНДИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ООП.

В період з 04.10.2021 року по 08.10.2021 року у ЗДО № 20 "Червоний капелюшок" пройшли засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами інклюзивних груп 4 (2) р.ж, 5 (2) р.ж., 6 (1) р.ж. на яких були присутні запрошені спеціалісти з Бердянського інклюзивного ресурсного центру. На засіданнях було ухвалено індивідуальні програми розвитку дитини з ООП та обговорено спільні дії з визначення маршруту корекції.


АНКЕТУВАННЯ БАТЬКІВ НОВОПРИБУЛИХ ДІТЕЙ 

        14.09.2021р. спеціалісти психологічної служби практичний психолог Кістімова О.В. та педагог соціальний Рибченко К.О.провели зустріч-знайомство з батьками новоприбулих дітей та запропонували їм заповнити анкети щодо розвитку їх малюків для здійснення ефективного психолого-педагогічного супроводу новачків у ЗДО.

«ПРАВА ДИТИНИ»

Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважати. Тож як реагує дитина на порушення її прав?

1.     Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б’ється, замикається в собі і т.д).

2.     Її турбує особиста безпека і любов до неї.

3.     Вона часто буває в поганому настрої.

Що батьки можуть зробити для своєї дитини?

·        Пам’ятати що дитина — це особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.

·        Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона знає телефони 101,102,103,104, імена та телефони близьких родичів, сусідів.

·        Навчити її казати «НІ», навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.

·        Негайно припинити фізичну і словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей

·        Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями і думками.

·        Залучати дитину до створення сімейних правил.

Коли порушуються права дитини?

Ø Коли немає безпеки для її життя та здоров’я.

Ø Коли її потреби ігноруються.

Ø Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.

Ø Коли порушується недоторканість дитини.

Ø Коли дитину ізолюють.

Ø Коли дитину залякують.

Діти, права яких порушуються, часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.

«Права кожної людини закінчуються там, де починаються права іншої, тому кожна людина повинна поважати права іншої».



ДОЛАЄМО АГРЕСІЮ РАЗОМ

Спочатку поясніть дитині, що кожна людина має право на прояв своїх почуттів та емоцій, головне– навчитися керувати ними, а не бездумно й безконтрольно піддаватися їхньому впливу.

Важливо вчитися самим і навчити дітей не заганяти емоційне напруження всередину, а виражати його адекватними, неруйнівними способами. Наприклад використовувати, «Мішечок для криків», «Намалюй свою злість», «Салют» (рвати папір), «Бокс» (биття боксерської груші, подушки і т. д.).

Допомагайте сину чи доньці опановувати навички безконфліктної поведінки: аргументовано відстоювати свою думку, виражати свої емоції прийнятними словами, інтонацією, діями. Якщо в сім’ї не вдаються до методів «фізичного виховання», всебічно обговорюють гострі ситуації й шукають компроміси, то дитина засвоює такий стиль поведінки як позитивну життєву настанову.

Якщо в малюка з’являються ознаки агресивної поведінки, слід насамперед проаналізувати, чи не є вони проявами хвороби.

Якщо дитина вступила в бійку, захищаючи від зазіхань інших малят свої іграшки, необхідно пояснити, що діти зовсім не бажали їй нічого поганого. Їм просто хотілося побавитися разом з таким вихованим хлопчиком (дівчинкою), у якого (ї) є чудові іграшки.

Якщо дитина говорить, що хтось її скривдив і довелося дати відсіч, не треба сварити її. Якщо «фізичні» заходи протидії були виправданими, необхідно визнати це. Малюкові слід пояснити, що бажано не битися, а шукати інші способи. Але вимагати бути зовсім пасивним не можна.

Якомога частіше ставте дітям запитання: «Чого тобі хочеться? А як краще це зробити? Чому?

Для дитини немає значення, яким способом привернути увагу дорослих – негативним чи позитивним. Тому треба намагатися якомога частіше надавати взаємодії з дитиною позитивного відтінку.

З агресивними дітьми доцільно використовувати арттерапію, роботу з піском, глиною, малювання, аплікацію, ориґамі, ігри з мильними бульбашками.

Поради батькам 
"Як розвинути соціальни навички у дитини"

Соціальний навик № 1. Уміння попросити: «Можна мені погратися з вами?»

Поспостерігайте разом з дитиною, як граються інші діти. Ставте їй навідні запитання:«Як ти думаєш, для чого Саша використовує кубики? Чи достатньо у нього кубиків, щоб він поділився ними з тобою? Можливо, нам потрібно пошукати ще кубиків, щоб ти міг пограти з Сашею?». Запропонуйте дитині погратися з кимось удвох. Для неї це буде простіше, ніж вливатися у велику групу.

Соціальний навик № 2. Уміння вести розмову

Хорошим способом розвинути у дитини даний навик є приклад батьків і рольові ігри. Покажіть дитині, як правильно спілкуватися, розмовляючи з нею якомога частіше. Запитуйте її думку з різних приводів і проявляйте щирий інтерес до того, що вона говорить. Якщо її мова занадто довга, обережно поверніть її до теми розмови. Грайте в ігри, у яких кожен робить свій хід по черзі. Переконайтеся, що у дитини є можливості для творчої гри. Ігри за сценарієм: «Давай уявимо, що ...» допоможуть їй бачити різні ситуації з іншої точки зору.

Соціальний навик № 3. Розуміння емоцій оточуючих

Перш за все навчіть дитину визначати власні емоції: «У тебе на обличчі посмішка! Певно, ти відчуваєш себе щасливим» або «Я бачу на твоєму обличчі сльози. Тобі сумно?» Після цього ви можете запропонувати, як застосувати цей навик по відношенню до оточуючих: «Саша здається розлюченим. Як ти думаєш, що трапилося?» Або «Як ти думаєш, що відчула Аня, коли впала з гойдалки? Як ми можемо їй допомогти?»

Соціальний навик № 4. Впевненість у собі

Це може здатися парадоксальним, але діти повинні зазнавати невдач, щоб домогтися успіху. Їм потрібно знати, що вони повинні пробувати щось знову і знову - і, врешті-решт, у них вийде. Ключ до оволодіння новими навичками - впевненість у собі.


Тематичне заняття до Міжнародного Дня людей з інвалідністю

     03.12.2020р. до Міжнародного Дня людей з інвалідністю у закладі  пройшло тематичне заняття «Людина починається з добра» для вихованців групи старшого дошкільного віку, підготовлене практичним психологом  О.В. Кістімовою та педагогом соціальним Д.Г. Зленською. 
     Під час бесіди та перегляду тематичної презентації діти розширили свої знання про життя та проблеми людей з обмеженими фізичними можливостями. А ще діти прослухали легенду про Янгола Доброти, в якій йшлося про добро та милосердя – істинні цінності нашого життя.
     Переглянутий мультфільм про хлопчика, який відрізнявся від інших,  сприяв формуванню у них толерантного ставлення до людей з особливими потребами, прояву почуття милосердя до них, вчив допомагати їм.



















Проведення "ранкових зустрічей"




ДЕНЬ ДОБРОТИ У САДОЧКУ

 «А доброта, як сонце на світанку – 
Освітлює і зігріває все. 
І цілий світ в прозорому серпанку 
Тепло і добрість у собі несе».


Саме з такими словами 16.11.2020р. завітала Фея Доброти до дітей груп 6р.ж."Зірочка", 5(1)р.ж. "Ромашки" та 5(2)р.ж.онечко". Для того, щоб переконатися, що дошкільнята у «Червоному капелюшку» добрі та чемні, вона приготувала для них цікаві завдання. Діти їх виконували і закріпляли свої знання про добрі вчинки, дружні стосунки, способи вираження свого емоційного стану.


























28.10.2020р. спеціалісти психологічної служби закладу взяли участь у жовтневій сесії професійної спільноти практичних психологів та педагогів соціальних освітніх закладів міста, яку проводили фахівці Центру професійного розвитку в режимі онлайн на платформі ZOOM.  

21.10.2020 року фахівці психологічної служби закладу практичний психолог Кістімова О.В. та соціальний педагог Зленська Д.Г. з дітьми групи 6 р.ж. «Зірочки» вкотре провели ранкові зустрічі, спрямовані на формування дружніх стосунків між дітьми, відчуття належності до колективу та створення позитивної атмосфери у групі на весь день перебування дітей у дитячому садку. 







ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ: ЯК СЛІД СПІЛКУВАТИСЯ З ДИТИНОЮ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ

·        Не карайте дитину й не гнівайтеся на неї за те, що вона плаче в момент розлуки з вами на порозі дошкільного закладу або ще вдома при згадці про необхідність йти до дитячого садка. Пам’ятайте, що дитина має право на таку реакцію. Водночас суворе нагадування дитині про те, що вона «обіцяла не плакати», теж зовсім не ефективне. Тож ліпше ще раз нагадайте їй, що ви невдовзі обов’язково заберете її додому.

·   Не лякайте дитину дошкільним закладом, використовуючи фрази на кшталт: «Ось будеш погано поводитися, знову до дитячого садка підеш!». Місце, яким лякають, ніколи не стане для дитини ні улюбленим, ні безпечним.

·      Не відгукуйтеся негативно про вихователів і дошкільний заклад загалом у присутності дитини. Це може навести на думку, що дитячий садок – це нехороше місце, у якому працюють погані люди. У такому разі тривожність дитини не зникне взагалі. Не обманюйте дитину, кажучи, що ви прийдете дуже скоро, якщо насправді їй доведеться перебувати в дошкільному закладі півдня чи навіть повний день. Нехай ліпше дитина знає, що мама прийде нескоро, аніж марно чекатиме її цілий день. Адже в такому випадку вона може втратити довіру до найближчої людини






Пам’ятка для батьків:
«ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ: ЯК НАВЧИТИ БЕЗПЕЦІ У ВІРТУАЛЬНОМУ СВІТІ»

1. Роз'ясніть дитині важливість захисту своєї та чужої конфіденційної інформації:

·        не можна викладати в інтернет інформацію про сім'ю та її фінансові справи, адреси проживання та навчання, номери телефонів, кредитної картки та банківські дані;

·        нікому, крім батьків, не можна називати власні паролі до інтернет-сервісів (навіть найкращим друзям).

2. Навчіть дітей поводитися в інтернеті так само, як у реальному житті. У Всесвітній Мережі дитина має поводитися ввічливо, не робити нічого, що може образити інших людей або суперечить закону.

3. Віртуальний співрозмовник може видавати себе за іншого. Навчіть дитину не надто довіряти незнайомим людям у Мережі. Дитина повинна знати, що не можна призначати зустріч з віртуальними знайомими без дозволу батьків.

4. Поясніть дітям, що не все, що вони бачать в Інтернеті чи про що читають – є правдою. Привчіть їх запитувати у вас, якщо вони в чомусь не впевнені.

5. Контролюйте роботу дітей в Інтернеті за допомогою сучасних програм. Вони допоможуть відфільтровувати шкідливий вміст, визначити, на які сайти дитина заходить та що вона на них робить.

6. Неважливо, чи ваша дитина є новачком у використанні Інтернет ресурсів, чи є на даний момент досвідченим користувачем. Ви завжди маєте змогу допомогти вашій дитині розібратися у розумному використанні Інтернет- ресурсів.

7. Якщо діти спілкуються в чатах, використовують програми миттєвого обміну повідомленнями, грають в онлайн ігри чи використовують інші програми, що потребують реєстраційного імені, допоможіть дитині вибрати програму і переконайтесь, що вони не містять ніякої особової інформації.

8. Звертатися за порадою – необхідно. Повідомте дитині, що вона може звернутися до Вас у будь-якій ситуації. Якщо в інтернеті (у повідомленні електронної пошти, на сайті, форумі, чаті) щось не зрозуміло, хвилює або загрожує, дитина завжди має звертатися по допомогу до Вас.

9. Коли маленькі діти починають вивчати мережу Інтернет, інші члени сім’ї повинні бути для них прикладом.

Проблема насильства над дітьми

      Насильство над дітьми – це проблема, що викликає серйозну стурбованість суспільства.Жорстоке поводження з дітьми і зневага їхніми інтересами можуть мати різні види і форми, але їх наслідками завжди є серйозна шкода для здоров’я, розвитку і соціалізації дитини, нерідко й загроза її життю чи навіть є причиною смерті.
          Фізичне насильство – нанесення дитині батьками чи особами, що їх заміняють, вихователями чи іншими особами фізичних травм, різних тілесних ушкоджень, що завдають збиток здоров’ю дитини, порушують її розвиток і позбавляють життя. Ці дії можуть здійснюватися у формі побиття, катування, штовхань, у вигляді ударів, ляпасів, припікання гарячими предметами, рідинами, запаленими цигарками, у вигляді укусів і з використанням усіляких предметів як знарядь жорстокості.
           У деяких родинах як дисциплінарну міру використовують різні види фізичного покарання – від потиличників і ляпанців до пороття ременем. Необхідно усвідомлювати, що фізичне насильство – це фізичний напад (катування), воно майже завжди супроводжується словесними образами і психічною травмою.
          Сексуальне насильство чи спокуса – використання дитини (хлопчика чи дівчинки) дорослою людиною чи іншою дитиною для задоволення сексуальних потреб або отримання вигоди.
       Психічне (емоційне) насильство – постійна чи періодична словесна образа дитини, погрози з боку батьків, опікунів, учителів, вихователів, приниження її людської гідності, обвинувачення її в тому, у чому вона не винна, демонстрація нелюбові, ворожості до дитини. До цього виду насильства належать також постійна неправда, обман дитини (в результаті чого вона втрачає довіру до дорослого), а також ситуації, коли вимоги до дитини не відповідають її віковим можливостям.
     Зневага інтересами і потребами дитини (нехтування) – відсутність належного забезпечення основних потреб дитини в їжі, одязі, житлі, вихованні, медичній допомозі з боку батьків чи осіб, що їх замінюють, у силу об’єктивних причин (бідність, психічні хвороби, недосвідченість) і без таких.
         Типовим прикладом зневажливого ставлення до дітей є залишення їх без догляду, що часто призводить до нещасних випадків, отруєнь та інших небезпечних для життя і здоров’я дитини наслідків.
    Зазвичай дитина-жертва страждає одночасно від декількох видів насильства. Так, інцест (сексуальне насильство) неминуче супроводжується руйнуванням сімейних стосунків та довіри в сім’ї, маніпулятивними стосунками, а часто й залякуванням з боку кривдника, що кваліфікується як психологічне насильство.
          Одним з проявів жорстокого поводження з дітьми є також відсутність у жінки любові до дитини, коли та ще перебуває в материнській утробі (небажана вагітність). Її, що ще нічим себе не проявила, вже не люблять, не думають і не піклуються про неї. Будучи емоційно відкинутими ще до народження, такі діти народжуються раніше терміну в два рази частіше в порівнянні з дітьми від бажаної вагітності, вони частіше мають недостатню масу тіла, частіше хворіють у перші місяці життя, гірше розвиваються.
      Головним документом сучасності, що регулює законодавство щодо жорстокого поводження з дітьми на міжнародному рівні є Конвенція ООН про права дитини, що була прийнята в 1989 році й ратифікована більш ніж як 175 країнами світу. Україна ратифікувала Конвенцію ООН про права дитини в 1991 році й внесла відповідні зміни в національне законодавство згідно тим міжнародним стандартам, які зазначені в цьому документі. Право дітей в Україні на захист від усіх форм жорстокого поводження гарантується статтями 28, 25 Конституції України, згідно з яким ніхто не може бути підданий катуванню, що принижує його гідність.
     ДИТИНО!У житті іноді виникають проблеми, подолати які поодинці важко, а деколи – неможливо. Важливо, щоб в такий момент поряд опинилися люди, здатні не просто вислухати і зрозуміти, але і надати дієву допомогу. ТЕЛЕФОНУЙ! ТЕБЕ ВИСЛУХАЮТЬ! ЗРОЗУМІЮТЬ! ПІДТРИМАЮТЬ!



БЕЗКОШТОВНІ «ГАРЯЧІ» ТЕЛЕФОННІ ЛІНІЇ

Телефонна «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» Міністерства освіти і науки України:
(044) 279-35-74
Графік роботи:
з 10.00 до 17.00
Можна повідомити про випадки порушення прав дитини у школі або дитячому садку, отримати консультації з будь-яких питань.

Всеукраїнська дитяча лінія «ТЕЛЕФОН ДОВІРИ»:
8-800-500-21-80

Національна дитяча «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» Центру «ЛА СТРАДА-УКРАЇНА»:
0-800-500-225, 772 (для дзвінків з мобільного)
З’явилася в Україні з початку 2013 року. Консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники. Тут маленькі українці знайдуть підтримку та пораду стосовно своїх проблем, якими їм нема з ким поділитися. Батьки, вчителі та вихователі матимуть змогу оперативно отримати індивідуальну консультацію стосовно порушень прав дітей. Дзвінки на лінію – безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх українських операторів.

Національна «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» з питань запобігання насильству у сім’ї та захисту прав дітей:
0-800-500-335 (безкоштовно з міських телефонів, з міських таксофонів нового зразка), 386 – для абонентів «Київстар» та МТС (Водафон)
Графік роботи:
у робочі дні з 9.00 до 20.00
у суботу з 9.00 до 18.00

          Національна «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» з попередження насильства в сім’ї Міжнародного правозахисного центру «ЛА СТРАДА-УКРАЇНА»:
0-800-500-335 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)
Графік роботи:
крім неділі, з 9-00 до 20-00

          Омбудсмен з прав дитини в Україні Микола Миколайович Кулеба:
(044) 255-78-03
Графік роботи:
у робочі дні з 9.00 до 18.00

          Безоплатна правова допомога дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах:
0-800-213-103


Жорстоке поводження з дітьми визнано однією з найбільш розповсюджених форм порушення прав людини у світі. Без подолання цього згубного явища неможливо створити умови для повноцінного розвитку дитини, реалізації її особистості. Проблема насильства над дітьми свідчить про необхідність ретельного вивчення й розробки профілактичних заходів, спрямованих на її вирішення, оскільки діти є найнезахищенішою, найуразливішою й майже повністю залежною від дорослих частиною суспільства.


Статеві особливості соціального розвитку дошкільнят

Хлопчики

* Більше прагнуть до ділового спілкування (у грі, праці, навчанні);

* Менше демонструють позитивне ставлення до дорослих;

* У словесних оцінках частіше використовують дієслова («Він приніс», «Максим мені допоміг» тощо;

* Частіше посідають у групі статус лідера;

* Частіше виявляють наполегливість, вимогливість, непоступливість, незгоду з пропозиціями інших;

* Менше зацікавлені в процесі спілкування, а більше – в його результатах;

* Більш самостійні в побудові стосунків, пошуку друзів, розв’язанні конфліктів;

* Частіше відмовляються від спільних з дівчатами ігор, віддають перевагу «хлопчачим»;

* Частіше вживають різкі, образливі слова;

* В суперечках більш схильні до використання аргументів, фактів, вагомих доведень;

* Більш наполегливі у прагненні переконати співрозмовника, ніж вислухати його;

* Частіше різко уривають спільну діяльність, якщо вона нецікава, виборюють іграшку, домагаються бажаної ролі.

Дівчатка

* Більше прагнуть до міжособистісного спілкування поза іншими видами діяльності;

* Частіше і більш яскраво проявляють позитивне емоційне ставлення до дорослих;

* У словесних оцінках здебільшого послуговуються різноманітними прикметниками (гарний, добрий);

* Частіше посідають у групі статус зірки;

* Більше схильні до проявів доброзичливості, пошуку компромісних рішень, поступливості;

* Більше зацікавлені у самому процесі спілкування, аніж у його результатах;

* Більш залежні від допомоги дорослих при побудові стосунків, розв’язанні конфліктів, пошуку друзів;

* Більш толерантні при створенні спільних з хлопчиками ігор;

* Частіше вибачаються, рідше використовують образливі слова;

* Більш схильні до аргументації у вигляді емоційних проявів (сльози, образи);

* Уважніше слухають аргументацію співрозмовника;

* Більш дипломатичні під час розподілу ролей, іграшок, рідше виходять з гри через невдоволення.







Немає коментарів:

Дописати коментар

17 лютого- день спонтанного прояву Доброти

 З метою нагадати про значення добра в нашому житті, важливість таких на перший погляд, елементарих речей,як подяка, посмішка, підтримка гар...