Сторінка вчителя-логопеда




Головіна Оксана Володимирівна
Вчитель-дефектолог, вчитель-логопед.
Спеціаліст I категорії
Стаж педагогічної роботи 12 років
Педагогічне кредо:
«Десь в найпотаємнішому куточку серця у кожної дитини є своя струна, вона звучить на свій лад, і щоб серце відгукнулося на моє слово, потрібно налаштуватися самому на тон цієї струни» В.О.Сухомлинський









Консультація

Вчимо числа та цифри вдома за допомогою паличок Кюізенера




Консультація

Використання дидактичних ігор для сенсорного розвитку дитини з ООП



13  жовтня 2021 року  семінар-практикум для педагогів "Артикуляційна гімнастика як ефективний засіб формування правильної звуковимови у дітей ".
Під час семінару 
  • уточнила знання колег про будову артикуляційного апарату людини;
  • пояснила умови та правила виконання артикуляційної гімнастики у дітей;
  • ознайомила із методами заохочення дітей до виконання вправ (іграшка-муляж, логонамисто, логопедична артикуляційна казка, кубик із артикуляційними вправами).
Педагоги повправлялися у виконанні традиційних артикуляційних вправ та із допоміжними засобами (бублики, соломка, чупа-чупс).




 








УЧАСТЬ ЛОГОПЕДА-ДЕФЕКТОЛОГА У ЗАХОДІ ДО МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ДІТЕЙ З ДИТЯЧИМ ЦЕРЕБРАЛЬНИМ ПАРАЛІЧЕМ
    До Міжнародного дня дітей з дитячим церебральним паралічем «Інклюзивно-ресурсний центр» Бердянської міської ради запросив працівників закладів дошкільної освіти прийняти участь у заході «Кінезіологічна казка», яку розробила вчитель-дефектолог ІРЦ Глущенко А.С.
    Метою заходу було ознайомлення з вправами спрямованими на корекцію моторного розвитку та формування міжпівкульної взаємодії у дітей з порушеннями опорно-рухового апарату раннього та дошкільного віку.

УЧАСТЬ ЛОГОПЕДА-ДЕФЕКТОЛОГА У ЗАСІДАННЯ КОМАНДИ 
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЗДО
    В період з 04.10.2021 року по 08.10.2021 року у ЗДО № 20 "Червоний капелюшок" пройшли засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами інклюзивних груп 4 (2) р.ж, 5 (2) р.ж., 6 (1) р.ж., на яких були присутні запрошені спеціалісти з Бердянського інклюзивного ресурсного центру. На засіданнях було ухвалено індивідуальні програми розвитку дитини з ООП та обговорено спільні дії з визначення маршруту корекції.













ПРАКТИКУМ З КІНЕЗІОЛОГІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ 
ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ТА ВЧИТЕЛЯ-ДЕФЕКТОЛОГА/ЛОГОПЕДА
" РОЗВИТОК МОЗКУ ЧЕРЕЗ РУХ" 

    18.03.2021р. спеціалісти команди психолого-педагогічного супроводу -практичний психолог О.В.Кістімова та вчитель-дефектолог/логопед О.В.Головіна - провели практикум для батьків «Розвиток мозку через рух», який відбувся в онлайн-форматі на платформі ZOOM. 
    Педагоги розповіли батькам про вплив кінезіологічних вправ на організм людини в цілому. Вчитель-дефектолог запропонувала батькам виконати вправи на розвиток пізнавальних процесів дитини, а практичний психолог – на стабілізацію емоційного стану.
    























Дидактичні ігри до тематичного заняття
"Свято Масляної"
Дидактична гра
"Порахуй млинці" (узгодження іменника з числівником)

Дидактична гра "Великий-маленький",
"Назви лагідно", " З чим млинець?",
"Знайди пару"

Дидактична гра "Збери ціле сонечко з частин"
Дидактична гра "Додай родзинок до млинця" 
(розвиток просторових уявлень)


Дидактина гра "Проведи тваринок до ласощів"
(розвиток графо-моторних навичок)

Дидактична гра "Знайди тінь"

11.03.2021 року вчитель-логопед/дефектолог Оксана ГОЛОВІНА провела практикум для батьків "Артикуляційна гімнастика як засіб формування правильної звуковимови", який відбувся онлайн на інтернет платформі ZOOM. На практикумі вчитель-логопед/дефектолог ознайомила батьків з артикуляційними вправами, правилами виконання аритикуляційної гімнастики, засобами заохочення дітей до артикуляційної гімнастики (біоенергопластика, логопедичні іграшки, логопедичні казки, логопедичне намисто, артикуляційна гімнастика з соломкою, бубликом, чупа-чупсом).




Підвищення кваліфікації



    
Кожен рік до ЗДО № 20 на практику приходять студенти факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Беручи до уваги карантиний стан учбових закладів з приводу "COVID 19", в цьому році практика відбувається із застосуванням дистанційних технологій.



Взяла участь у # LogopedChallenge з нагоди Міжнародного Дня логопеда та дефектолога та нагороджена грамотою у номінації "Найкраще корекційно-розвиткове заняття"



Логопедичне інтегроване заняття 
(згідно річного плану)
з використанням балансуючих засобів
"Пригоди в осінньому лісі"












Поради  вихователям, в групах яких виховується

дитина з особливими освітніми потребами:

1. Навчіться толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на це дитині.

2. Сприяйте тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятою.

3. Сприяйте   створенню   у   дитячому   колективі   атмосфери   доброзичливості, справедливості й терпимості.

4. Надавайте  індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлюйте дітей з особливими потребами від основної групи дітей.

5. Намагайтеся  наблизити  виховні, навчальні та розвиткові  завдання до потреб  і  можливостей такої дитини.

6. Співпрацюйте  з іншими  педагогами (вчителем - логопедом, вчителем - дефектологом, практичним психологом, асистентом вихователя), лікарями та батьками в одній  команді.

 

Рекомендації педагогам для успішної взаємодії з сім’ями 

в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами: 

- наголошуйте на цінності дитини та необхідності розвитку її сильних сторін,

- намагайтеся зрозуміти батьків, прислухайтеся до їхньої точки зору, приймайте їхню позицію,

- умійте бачити в дитині індивідуальність, незалежно від наявних вад розвитку,

- домовляйтеся з батьками про обмін інформацією про розвиток дитини вдома і в ЗДО,

- спільно вирішуйте проблемні питання,

- плануйте свою  діяльність щодо розвитку дитини пільно з батьками.

 Рекомендації  батькам в сім’ях яких виховується

дитина з особливими освітніми потребами:

  • поважайте свою дитину,
  • сприймайте її такою, яка вона є,
  • дозволяти їй бути собою,
  • хваліть і заохочуйте до пізнання нового,
  • стимулюйте до дії через гру,
  • розмовляйте з дитиною, слухайте її, спостерігайте за нею,
  • підкреслюйте її сильні сторони,
  • впливайте на дитину проханням – це найефективніший спосіб дати їй інструкції, використовуйте заохочування.
ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА













ПОРАДИ ЛОГОПЕДА
ЯК РОЗВИВАТИ МОВЛЕНННЯ ДИТИНИ

1. Спілкуйтесь з дитиною якомога 
більше, коментуйте свої дії, детально 
розповідай про предмети , які оточують дитину.
2. Збагачуйте словниковий запас
 малюка новими словами, пояснюючи їх.
3. Розмовляйте з дитиною повільно, грамотно
і чітко, ні в якому разі не "сюсюкайте"!
4. Спонукайте дитину до мовлення, 
ставлячи їй запитання, поступово ускладнюйте їх.
5. Коли малюк говорить, виправляйте його мовленнєві помилки тільки після того, як він закінчить фразу.
6. Багато читайте дитині, вчіть її переказувати, 
разом вчіть вірші, вчіть складати цікаві історії 
з картинками.
7. Процес розвитку мовлення стимулює дрібна 
моторика рук. Виконуйте вправи для 
пальчиків, малюйте олівцями і крейдою, 
грайте в мозаїку.

Не забувайте хвалити дитину після кожного успіху.



ЩО ТАКЕ НОРМА ?

Малюки починають оволодівати мовою 
      з самого народження. Чувши ласкавий мамин голос, 
вони вже у 2 – 3 місяці пробують 
відповісти гулінням, у 5 – 6місяців починають 
лепетати. А у 8 – 9 місяців вимовляють перші 
нескладні слова.

До кінця першого року життя здорова 
дитина вимовляє звуки А,О,У,М,Н,П,Б,Т,К. 
Словниковий запас – 5 – 20 слів.

В період з 1.5 – 2 років дитина 
починає розмовляти. З 1 – 2 років має 
знати від 100 – 300 слів і будувати нескладні фрази.

  До 3 років словниковий запас збільшується в 3- 4 рази.
 Малюк знає назви предметів, охоче розповідає, 
де він був і що бачив. Вимовляє всі звуки
(крім сонорних л,р і шиплячих ш,ж,ч).

На 4 році життя словниковий запас складає 
1.500 – 2.000 слів. Дитина може переказати казку,
 описати враження з прогулянки.Не біда, якщо 
малюк плутає закінчення і ставить неправильно 
наголос.

В кінці 5 року життя дитина повинна чітко 
        вимовляти шиплячі і сонорні звуки, підбирати слова на заданий звук, впізнавати на слух звуки в словах.
ЧАС ЗВЕРНУТИСЬ ДО ЛОГОПЕДА!

Підставою для відвідування логопеда є 
неправильна вимова звуків.
Свистячі: С,З,Ц – малюк повинен чітко вимовляти
 до кінця 3 р. життя.
Шиплячі: Ш,Ч,Ж до кінця 4 р. життя
Сонорні: Л,Р, до кінця 5 р. життя.
Якщо ви помітили помилки і вас бентежить мова
 вашої дитини зверніться до логопеда за консультацією і невідкладно, чим довше малюк буде картавити і 
шепелявити, тим міцніше закріпиться у нього
 неправильна вимова і тим важче буде в майбутньому виправити дефект.
ШАНОВНІ БАТЬКИ !

Для того, щоб попередити різноманітні недоліки 
у звуковимові необхідна велика профілактична
 робота з боку дорослих, які оточують 
дитину в сім'ї, в ДНЗ.
1. Стежте, щоб мовлення оточуючих було неквапним,
 плавним, правильним і чітким.
2. Звертайте увагу на те, щоб дитина говорила, 
достатньо широко відкриваючи рот, не поспішаючи
 і не дуже голосно.
3. Не допускайте прискореного мовлення дітей. 
Таке мовлення нерідко свідчить про підвищену
 збудженість, слабкість нервової системи.
4. Застерігайте малюків від психічних і
 фізичних травм, бурхливих проявів гніву і радощів.
5. Не вимагайте промовляти складні фрази,
 незнайомі і незрозумілі слова, завчати дуже
 багато віршів, складних за змістом та формою.
6. Частіше читайте дитині, просіть переказувати 
прочитане, вивчайте з нею вірші, розмовляйте і
 виправляйте, коли дитина говорить неправильно.
7. Не розповідайте дитині перед сном
 страшних казок, хвилюючих історій, не 
залишайте дитину одну, коли вона боїться.





Немає коментарів:

Дописати коментар

17 лютого- день спонтанного прояву Доброти

 З метою нагадати про значення добра в нашому житті, важливість таких на перший погляд, елементарих речей,як подяка, посмішка, підтримка гар...