Методична сторінка


Вихователь-методист
Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
 Альошина Олена Юріївна
Стаж роботи - 20,10 років


Кредо:
"Діти мої квіти, ви моє життя,
Мрію вас підняти, щоб йшли у майбуття.
 Хочу щоб зростали, дружбу цінували,
 Батьків шанували та край свій кохали"









Семінар -практикум 28.01.2022 згідно річного плану роботи у закладі 
відбувся на платформі ZOOM на тему :"Формування комунікативного мовлення  розвитку дошкільників засобами проєктної діяльності"











08.12.2021 року адміністрація закладу дошкільної освіти 'Червоний капелюшок" взяли участь у регіональному онлайн-вебінарі на тему "Формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти Запорізької області.


21 жовтня 2021 року на платформі ZOOM відбувся практикум на тему:"Використання іноваційних освітніх технологій в
 умовах інклюзивного навчання".
Педагоги провели змістові, корисні та цікаві презентації з данного питання.












Педагогічна рада №1  "Пріоритетні напрями освітньої діяльності закладу дошкільної освіти у 2020/2021 н.р."

 Річні завдання  освітньої діяльності ЗДО№20 у 2021 - /2022 н.р.

1.   1. Вдосконалювати реалізацію корекційно-розвиткового навчання шляхом  впровадження  інноваційних освітніх технологій на основі інклюзивного підходу до дітей з ООП для стимулювання їх всебічного розвитку.

2.    2. Продовжити роботу з формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дошкільників шляхом застосування проєктної діяльності.

3.     Формувати у дітей навички здорового способу життя завдяки фізкультурно – оздоровчій роботі у співпраці з батьками. 







 

 






Педрада №3 "Використання інноваційних технологій для покращення комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників".

17.03.2021 року у ЗДО № 20 "Червоний капелюшок" пройшла педрада № 3, на якій педагоги обговорювали питання:
  • "Оптимізація роботи з розвитку мовлення дітей у розвивальному середовищі ЗДО" (доповідач вихователь А.О.Семенюта);
  • "Інноваційні методи і засоби розвитку мовлення дошкільників" (доповідач вихователь Л.В.Ченцова;
  • "Наочне моделювання як засіб збагачення активного словникового запасу у дошкільників та підвищення мовленнєвої активності. Методичний аспект. (доповідач практичний психолог О.В.Кістімова). 
  • У практичній частині педагоги вправлялися у складанні описових розповідей з допомогою схем-моделей.


















Участь у засіданні ММО виховатев-методистів

15.12.2020 вихователь-методист Альошина О.Ю. взяла участь у засіданні ММО вихователів-методистів на тему «Впровадження в освітній процес ідей сталого розвитку».











Семінар-практикум на тему «Формування патріотичного світогляду в сучасних дошкільників»

29.10.2020 згідно з річним планом роботи ЗДО №20 відбувся семінар-практикум з патріотичного виховання, метою якого було удосконалення умінь і навичок педагогів щодо організації патріотичного виховання, розширення та уточнення знань педагогів щодо принципів, методів, прийомів роботи з основних напрямків національно-патріотичного виховання здобувачів освіти. 











Педагогічна рада №1 на тему "Про завдання діяльності педагогічного колективу ЗДО №20 на 2020-2021 навчальний рік"


             Інструктивно-методичні рекомендації "Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020-2021 н.р."               

https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-diyalnosti-zakladiv-doshkilnoyi-osviti-u-20202021-navchalnomu-roci 

Річні  завдання закладу на 2020-2021

1. Розпочати роботу щодо формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик та технологій.
2. Продовжувати формування здоровязберігаючу компетентність дітей шляхом активізації рухового режиму та забезпечення доступних знань та умінь щодо здорового способу життя.
3. Поглибити роботу над розвитком національної свідомості, патріотичнихпочуттів у дітей дошкільного віку шляхом формування рис громадянина України.



ШАНОВНІ БАТЬКИ !
Дошкільний вік ваших дітей – це важливий період для виховання й розвитку тих умінь і навичок, які слугуватимуть їх здоров΄ю все життя. І не менш важливий період для закладання підвалин міцного здоров΄я, здорової психіки, моральної стійкості, гармонійного розвитку, уміння і потреби саморозвитку. Дитині необхідні розумні правила і обмеження, які поступово з΄являються в їхньому житті.
Соціальне спілкування, їх розвиток неможливі без передачі їм батьківських знань. Саме батьки закладають основи життєвої компетентності своєї дитини, допомагають своїм чадам опановувати складну науку життя.
Здоровий спосіб життя для дітей дошкільного віку визначається такими параметрами:
— дотримання режиму дня;
— належне оволодіння культурно-гігієнічними навичками;
— раціональне харчування та культура споживання їжі;
— дотримання рухового і повітряного режимів;
— режим активної діяльності та відпочинку;
— профілактичні заходи для збереження здоров΄я;
— духовний розвиток і гармонійні стосунки з довкіллям та із самим собою;
— душевний комфорт і психологічна рівновага.

Здоровий спосіб життя – це сформованість психологічної установки на збереження, зміцнення та примноження власного здоров΄я та здоров΄я оточуючих, активна діяльність індивіда в цьому напрямку.
Здоровий спосіб життя – не просто сума засвоєних знань, а стиль життя, адекватна поведінка у різноманітних ситуація.
Навчити дитину змалечку берегти своє здоров΄я — завдання батьків. Наш валеологічний порадник допоможе Вам виховати у дитини прагнення бути здоровим, дорожити здоров΄ям та цінувати його.
БАТЬКИ — ПРИКЛАД  ДЛЯ  ДІТЕЙ.
1. Будьте гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до власного здоров΄я.
2. Ведіть здоровий спосіб життя.
3. Займайтесь фізичною культурою, виконуйте вранці вправи ранкової гімнастики. Виробляйте сталу звичку та потребу в цьому.
4. Практикуйте вдома певну систему оздоровлення всіх членів родини, в тому числі й дитини.
5. Налагодіть у сім΄ї активно-динамічний відпочинок.
6. Організовуйте сімейні прогулянки на природу, щоб змалечку привити дітям бережливе ставлення до навколишнього середовища.
7. Пам΄ятайте, що здоровий спосіб життя – це правильно організована діяльність, сприятливі умови побуту, активний відпочинок і здоровий мікроклімат у родині.
8. Не паліть і не пийте спиртних напоїв у присутності дітей. Пам’ятайте! Діти схильні імітувати ваші дії в дитячому садку.
9. Формуйте у дітей світоглядно-оздоровчу поведінку на основі реалізації принципів: пізнай себе, створи себе і допоможи собі сам.
10.Впроваджуйте різноманітні форми роботи з валеологічного виховання, спрямовані на формування в дітей уявлень про правила безпечної поведінки під час ігор, про можливості людського організму, про користь рухової активності, здоровий спосіб життя.
11.Застосовуйте вдома різні профілактично — корекційні вправи з олівцями, скакалками та іншими підручними предметами.
12.Привчайте дітей щоденно піклуватися про своє здоров΄я:
— виконувати різні фізичні вправи;
— правильно харчуватись;
— загартовуватись;
— спілкуватися з друзями;
— дотримуватися особистої гігієни;
— дотримуватися режиму дня;
— знаходити час для розваг на свіжому повітрі, дивитися цікаві телепередачі, користуватися бібліотекою і т. д.

ГІГІЄНА
1. Дотримуйтесь завжди правил гігієни та привчайте до цього дитину.
2. Не забувайте, що правила особистої гігієни пов΄язані з усіма видами діяльності і відпочинку дітей. Особиста гігієна – це піклування про чистоту тіла, одягу, взуття.
3. Систематично контролюйте якість виконання культурно-гігієнічних завдань.
4. Виконання дітьми культурно-гігієнічних навичок супроводжуйте відповідною мотивацією.
5. Розвивайте у дітей вміння та навички догляду за тілом.
6. Привчайте дитину правильно чистити зуби.
7. Слідкуйте, щоб дитина мила руки перед прийманням їжі, після туалету, повернення з прогулянки, ігор із тваринами та завжди, коли руки брудні.
8. Привчайте дітей мити ноги не тільки перед нічним сном, але й перед денним, особливо влітку.
9. Регулярно зрізайте нігті на руках і ногах, тримайте їх у чистоті.
10.Зачісуйте волосся дитині її власним гребінцем. Мийте волосся не рідше ніж раз на тиждень.
11.Одягайте дитину в одяг, який пропускає повітря і вологу.
12.Косметичні засоби, які ви використовуєте з гігієнічною або лікувальною метою, повинні відповідати віку дитини.

                                           ХАРЧУВАННЯ
1. Пам΄ятайте, що раціональне харчування – одна з основних умов здоров΄я людини, її довголіття, плідної праці.
2. Поєднуйте у їжі, в правильному співвідношенні речовини, які входять до складу тканин людського організму: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, воду.
3. Дотримуйтесь режиму харчування. Зумійте переконати свою дитину споживати всі пропоновані їй страви, навіть ті, які вона не любить, але які для неї необхідні й корисні.
4. Не підгодовуйте дитину в проміжках навіть тоді, коли вона попросить їсти. Ласкаво поясніть, що їсти треба у відведений для цього час.
5. Давайте тільки ту кількість їжі, яку дитина з΄їдає із задоволенням.
6. Утримуйтесь від розмов про те, що дитина мало або майже нічого не їсть, бо вони шкідливі.
7. Дотримуйтесь навичок гігієни харчування і виробляйте їх у дітей.
дитини користуватися виделкою, ложкою, володіння елементарними навичками культури споживання їжі.
8. Пам΄ятайте, що апетит частково залежить від сервірування столу, естетичного оформлення страв, уміння
9. Підкреслюйте необхідність добре пережовувати їжу, не вживати надто гарячої чи холодної страви, не відкушувати великих шматочків, жувати із закритим ротом.
10.Не забувайте, що найкориснішими є ті овочі і фрукти, які властиві нашому регіону, ростуть у наших садах.
11.Серйозним недоліком харчування є „прихований голод” – дефіцит йоду, який може привести до незворотніх процесів в організмі дитини. Вживання в їжу йодованої солі – вихід з даної ситуації.
12.Їжу завжди тримайте закритою, особливо в літній період.
13.Не слід вживати в їжу продуктів глибокого замороження, незнайомих грибів, продуктів з великим вмістом солі, недостатньо прожарені або проварені м΄ясо, рибу, сиру воду.





ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НА 2019 – 2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
1.   Продовжувати роботу з патріотичного виховання у контексті розвитку дитини дошкільного віку засобами художньої – діяльності.

2.   Розпочати роботу фізкультурно – оздоровчого напрямку   щодо формування ціннісного ставлення та зміцнення фізичного та психічного здоров'я  дошкільників та дітей з ООП
 у тому числі.
Педагогічна рада №1 " Про завдання діяльності педагогічного колективу у 2019 - 2020 н.р."
28 серпня 2019 року у закладі дощкільної освіти №20 відбулась настановча педагогічна рада №1. 








Виступ завідувача
"Аналіз результатів освітньої та
методичної роботи за минулий навчальний рік та основні педагогічні проблеми і
завдання педагогічного колективу
на 2019-2020 навчальний рік"
"Створення інклюзивного освітнього простору в ЗДО № 20"









Завданням методичної служби
дошкільного закладу є:    

-збагачення педагогів новими, інноваційними методами та засобами навчання;
-постійне вдосконалювання навичок самоосвіти, надання педагогу кваліфікованої допомоги, як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, у підвищенні результатів його педагогічної праці;
 -створення такого освітнього простору, де повному обсязі реалізовано творчий потенціал педагогічного колективу і кожного зокрема.
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя
- стимулювання творчого потенціалу та іноваційних пошуків
-  підвищення педагогічної культури вихователів
- вдосконалення педагогічної майстерності
- розвиток спеціальних умінь та навичок
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності

Принципи  методичної роботи:
Педагогічна співпраця з вихователем
Робота в режимі довіри, доброзичливості
Творча атмосфера, стимулювання творчої активності
Принцип допоміжно-регульованого контролю
Надання вихователеві права вибору
Системність методичних заходів
Принцип "Я-повідомлень" у спілкуванні
Щоденна допомога
Випереджувальний характер методичної роботи

 Методична робота з кадрами це:
Підвищення рівня фахової майстерності педагогів
Курсова перепідготовка
Атестація педагогів
Наставництво
Педради
Семінари
Консультації
Колективні перегляди
Робота творчої групи
Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування:
Круглий стіл, диспут, консультації
Інтерактивні лекції
Навчальні тренінги
Семінари, семінари-практикуми, науково-практичні семінари, семінари для педагогів спеціальних груп
Вивчення структури та оснащення матеріального середовища
Спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної самостійної роботи дітей.

                              








Поради вихователя-методиста
 Фрагмент з книги
 «5 шляхів до серця дитини»
Іноді діти розмовляють мовою, яку нам, дорослим, важко зрозуміти. Це може бути їм лише зрозумілий сленг, але i нас – дорослих – також не завжди розуміють діти, тому що, розмовляючи з ними, ми не завжди можемо висловити свої думки. Але ще гipше, коли ми не завжди можемо виразити дитині свої почуття i любов на зрозумілій їй мові.
Чи вмієте ви говорити на мові любові?
Кожній дитині властиво розуміти любов батьків по-своєму. I якщо батьки знають цю «мову», дитина краще зрозуміє їx.
Любов потрібна кожній дитині, інакше їй ніколи не стати повноцінною дорослою людиною. Любов – це найнадійніший фундамент спокійного дитинства. Якщо це розуміють дорослі, дитина виростає доброю i щедрою людиною.
Основне батьківське завдання – виростити зрілу та відповідальну людину. Але які б якості ви не розвивали в дитині, головне – будувати виховання на любові.
Впевненість у любові оточуючих.
Коли дитина впевнена у любові оточуючих, вона стає більш слухняною, допитливою. 3 цієї впевненості малюк бере сили, щоб протистояти труднощам, з якими зустрічається. Ця впевненість для нього – як бензобак для автомобіля! Дитина зуміє реалізувати свої здібності лише за умови, якщо дорослі регулярно наповнюють цією впевненістю її серце. Як цього досягти? Звичайно, любов’ю. Проявляти саме той спосіб прояву любові, який є найбільш зрозумілим для дитини, знайти для неї індивідуальний, особливий шлях вираження почуттів.
Батьківська любов повинна бути безумовною, адже справжня любов умов не виставляє. Безумовна любов – це найвища форма любові! Адже ми любимо дитину просто за те, що вона є, незалежно від того, як  вона поводить себе. Ми всі це розуміємо, але іноді не відаємо собі звіту в тому, що нашу (батьківську) любов дітям доводиться завойовувати. Батьки люблять дитину, але з поправкою: вона повинна добре навчатися i гарно себе поводити. I лише у цьому випадку вона отримує подарунки, привілеї та схвалення. Звичайно, ми повинні навчати i виховувати дитину.
Але спочатку необхідно наповнити серце дитини впевненістю у нашій безумовній любові! I робити це треба регулярно, щоб ця впевненість не випарувалась. Тоді у дитини не виникає страху, провини, вона буде відчувати, що потрібна. Безумовну любов ніщо не може похитнути. Ми любимо дитину, навіть якщо вона некрасива i зірок з неба не дістає. Ми любимо її, якщо вона не виправдовує наших надій. I найважче – ми любимо її, щоб вона не зробила. Це не означає, що будь-який вчинок дитини ми виправдовуємо. Це означає, що ми любимо дитину i показуємо їй це, навіть якщо її поведінка не найкраща. 
Спілкуючись з дітьми, необхідно частіше нагадувати собі:
1. Перед нами діти.
2. Вони поводять себе як діти.
3. Буває, що їхня поведінка діє нам на нерви.
4. Якщо ми виконуємо свої  батьківські обов’язки i любимо дітей, незважаючи на їx витівки, вони, подорослішавши, виправляються.
5. Якщо вони повинні догодити мені, щоб заслужити любов, якщо моя любов умовна, діти її не відчують. Тоді вони гублять впевненість у собі й не здатні правильно оцінювати власні вчинки, а значить, не можуть контролювати їx, поводитись більш зріло.
6. Якщо перш, ніж заслужити любов, вони повинні стати такими, якими ми хочемо їx бачити, вони стануть невпевненими у собі: «скільки не намагайся – вимоги надто високі». А в результаті – невпевненість, тривожність, занижена самооцінка та озлобленість.
7. Якщо ми любимо їx, не дивлячись ні на що, вони завжди зможуть контролювати свою поведінку й не піддаватися тривозі.
Найголовніше – ЛЮБИТИ!

                               


Дистанційна робота  по освітньому процесу ЗДО під час карантину


Дистанцвійна робота зі студентами 
4 курсу БДПУ факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти





Професійний розвиток педагогів
Відповідно до частини другої статті 54 Закону педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність.
Безперервний професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників передбачає набуття нових і вдосконалення раніше набутих компетентностей на основі здобутої освіти й практичного досвіду. Безперервного професійного розвитку педагоги набувають за трьох форм освіти: 
- формальної 
- неформальної 
- інформальної.


Здобуті у формальній освіті кваліфікації зараховуть як підвищення кваліфікації, тому їх не потрібно окремо визнавати чи підтверджувати.

Традиційний вид підвищення кваліфікації — це навчання в закладах освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою. Таке навчання: передбачає набуття особою нових та/або вдосконалення раніше набутих компетентностей у межах професійної діяльності або галузі знань може завершуватися присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій не потребує окремого визнання і підтвердження його результатів.
 До інших видів підвищення кваліфікації педагогічних працівників належать: стажування участь у: сертифікаційних програмах тренінгах семінарах семінарах-практикумах семінарах-нарадах семінарах-тренінгах вебінарах майстер-класах тощо.

Вебінар – зручний формат нових знань

Інтернет-технології відкривають можливості для самоосвіти без відриву від робочого процесу. В цьому аспекті вебінари мають багато переваг. Їх можна проходити в зручний час, не треба витрачати час на дорогу та лишати без особистого нагляду дитячий колектив в садку чи школі. Є два варіанти участі – зареєструватись і дивитись в онлайні або опрацьовувати матеріал в записі. Великий вибір тем можна порівняти із професійним творчим простором. У вебінарах пропонуються учбово-просвітницькі та корисні методичні матеріали. Чітка структура подання інформації дає можливість ефективно опрацювати обрану тему.



Самоосвіта педагогів ЗДО№20 
під час карантину
Японська мудрість каже: «Поганий господар вирощує бур’яни, хороший вирощує рис, розумний культивує ґрунт, далекоглядний виховує працівника». Щоб освітній процес  у сучасному закладі дошкільнлї освіти проходив ефективно, педагоги постійно займаються самоосвітою, підвищуючи і удосконалюючи свій професійний рівень. Вони беруть активну участь у Всеукраїнських вебінарах на сайтах «Педрада», «На урок», «Всеосвіта» та інших.Про це свідчать сертифікати, які отримують 
 педагоги ЗДО №20.














































Немає коментарів:

Дописати коментар

17 лютого- день спонтанного прояву Доброти

 З метою нагадати про значення добра в нашому житті, важливість таких на перший погляд, елементарих речей,як подяка, посмішка, підтримка гар...